Leninbz's Blog

O noua zi, o noua informatie

  • RSS Pur Si Simplu

    • Am luat aur la Olimpiada Internaţională de Mate!!! 16 Ianuarie 2014
      "NU DISTRIBUITI MAI DEPARTE CA NU INTERESEAZA PE NIMENI: Am luat aur la Olimpiada Internaţională de Mate!!! Aşa, şi?! Sunt vreo şase. Cinci băieţi si-o fată. Doi dintre ei au benoacle. "Feţe de tocilari", aşa gîndeşte lumea despre ei! Plus vreo doi-trei profesori, dintr-ăia de au 15-şpe milioane de lei vechi si halesc conserve în deplasările p […]
    • MATEMATICA VIETII 8 Mai 2013
      Matematica vietii Matematica Iubirii n Barbat inteligent + femeie inteligenta = poveste de dragoste n Barbat inteligent + femeie naiva = sex n Barbat naiv + femeie inteligenta = casatorie n Barbat naiv + femeie naiva = graviditate Matematica la Serviciu n Sef inteligent + angajat inteligent = profit n Sef inteligent + angajat incompetent = productie n Sef in […]
  • Blog Stats

    • 266,238 hits

Nascut in ani ’80 – ’90

Posted by leninbz pe 19 Decembrie 2013


 

 

ADEVARAT….. AM RAMAS FARA CUVINTE….. Născuţi la începutul anilor 80-90 vedem acum, în anul 2012, cum casa părinţilor noştri este de 50 de ori mai scumpă decât atunci când au cumpărat-o şi realizăm că noi o să plătim pentru casele noastre în jur de 50 de ani. Nu avem amintiri despre primii paşi pe lună, nici despre războaie sângeroase, dar avem cultura generală, pentru că asta însemna ceva o dată. Suntem ultima generaţie care a jucat „Ascunselea” , „Castel”, „Raţele şi vânătorii”, „Ţară, ţară! Vrem ostaşi”, „Prinsea”,”Sticluţa cu otravă”, „Pac Pac”, „Hoţii şi vardiştii”, ultimii care au strigat „Un doi trei la perete stai”, ultimii care au folosit telefoanele cu fişe, dar primii care am facut petreceri video (închiriam un video şi stateam să ne uităm la filme 2 zile închişi în casa), primii care am vazut desene animate color, primii care am renunţat la casetele audio şi le-am înlocuit cu CD-uri. Noi am purtat jeanşi elastici, pantaloni evazaţi, geci de blugi de la turci, iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de gaşcă. Noi am dat examene de Capacitate, nu am dat teste grile la admitere. La grădiniţă am învăţat poezii în româneşte, nu în engleză. Şi am cântat „MULŢI ANI TRĂIASCĂ” nu „HAPPY BIRTHDAY” la aniversări. Am sorbit din ochi „Pasiuni” mai ales „Sunset” , chiar si „Dallas” .. şi cine zice că nu s-a uitat ori minte ori nu avea încă televizor. Reclamele de pe posturile străine ne înnebuneau, şi abia aşteptam să vină şi la noi guma Turbo, sau puştile alea absolut superbe cu apă. Între timp, ne consolam cu Tango cu vanilie şi ciocolată şi clasicele bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate în cap ne provocau pneumonii. Şi uite un motiv bun să nu mergem la şcoală. Noi am ascultat şi Metallica, şi Ace of Base, şi DJ Bobo, şi Michael Jackson, şi Backstreet Boys şi Take That, şi încă nu auzisem de manele, singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu ştia paşii, dar toţi dansam! Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atât de Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Abba şi de Queen, cât şi de noile nume gen: 50 Cent şi Britney Spears. Am citit „Licurici”, „Pif”, „Cireşarii”, şi am băut „Cico” şi „Zmeurată” si ni s-a părut ceva extraordinar când au aparut primele sucuri „de la TEC ” fără să ne fie teamă că „au prea multe E-uri”, iar la şcoală beam toată clasa dintr-o sticlă de suc fără teamă de viruşi. Noi am baut prima Coca-Cola la sticlă şi am descoperit internetul. Noi nu ne dădeam beep-uri, ne fluieram să ieşim afară, noi nu aveam dolby surround system, tăceam toţi ca să auzim acţiunea filmului, nu aveam Nintendo sau PlayStation ci jocuri tetris de care ne plictiseam la o lună după ce le cumparam şi le uitam pe dulap, pline de praf. Abia aşteptam la chefuri sa jucăm „Fântâniţa”, sau „Flori, fete sau băieţi”, sau „Adevăr sau Provocare”, sau orice ne dadeă un pretext să „pupăm pe gură” pe cine „iubeam”. Noi suntem cei care încă au mai „cerut prietenia”, care încă roşeam la cuvântul „sex”, care dădeam cu banul care să intre în farmacie să cumpere prezervative, pe care apoi să le umplem cu apă şi să le aruncăm în capul colegilor, care am completat mii de oracole, sperând ca persoana iubită va citi acolo unde scrie „De cine iţi place?” că ne place de el/ea. Este uimitor că încă mai suntem în viaţă, pentru că noi am mers cu bicicleta fără cască, genunchiere şi cotiere, nu am avut scaune speciale în maşini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cădeau din greşeala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfăcute de copii, nu ne-am spălat pe mâini după ce ne-am jucat cu toţi câinii şi toate pisicile din cartier, nu am ţinut cont de câte lipide şi glucide mâncam, părinţii noştri nu au „child proof the house”, ne-au trimis să cumpărăm bere şi vin de la alimentară, şi câte un pachet de ţigări de la tutungerie. Noi am fost martorii a trei schimbări de bancnote şi monede, noi am râs la bancuri cu Bulă, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV , noi suntem cei care mai ţinem minte emisiunea „Feriţi-vă de măgăruş”. Suntem o generaţie de învingători, de visători, de „first-timers”. Daca citeşti şi ai căzut măcar un pic pe gânduri, eşti de-al nostru ! Distribuie prietenilor pe care poate i-ai uitat de mult, să îşi aducă aminte şi ei

 

Sursa : https://www.facebook.com/nastybeat

Anunțuri

174 răspunsuri to “Nascut in ani ’80 – ’90”

  1. rodi said

    Eram sanatosi, uniti si ne multumeam cu cat aveam, eram mult mai fericiti.ce face generatiile de azi nu mai au copilarie deja la12 ani vb de sex tigari droguri si bautura.

    Apreciază

    • cristi said

      tu nu te masturbai la 12 ani?

      Apreciază

      • alice said

        tu te masturbezi la 12 ani?

        Apreciază

      • Giku said

        Ei care ?de la 6 ani priveam filme porno la video dar si mai inainte fetele ne prindeau pe drum si ne intrebau daca stim sa facem sex,dupa care ne invatau daca nu stiam.Au fost vremuri,..La 12 ani deja toti stiau de asta si fetele si baetii o faceau deja in grup 🙂

        Apreciază

      • stan said

        nu toti sunt labagii ca tine, prietene…

        Apreciază

      • SfantulPetru said

        Giku, tu ai copilarit in Amsterdam, la 6 ani filme porno, sex…. hai lasa visele

        Apreciază

      • contra said

        gică, vreau să te cunosc mai bine

        Apreciază

      • Alin said

        Ce a zis rodi….. ce au raspuns rapanosi astia :)).Doamne cate prostie zace in oameni astia.Generatia astia noua e ,fumeaza toate cacaturile,coduc masini cu manele la maxim si cu toba sparta,nu stiu tabla imultiri.Si nu sau ce face fara mami si tati.Deci uitativa la ce comentarii au dat,ce poti sa vb cu un retardat de asta care ai curg muci si ai sterge cu maneca.Sper sa fiti angajati baietilor de care a-ti facut misto :))) ca asa se intampla

        Apreciază

    • Ghita said

      si cel mai important, vorbeam limba romana corect gramatical..

      Apreciază

    • Gabriel said

      Eu nu m-am nascut intre anii 80-90….doar intre 1990-1998…..dar inca am prins cheia la gat , vati ascunselea , pac-pac, sticluta cu otrava , jocurile pe televizor cu diskete , guma Turbo , disketele , si multe altele….dar le-am prins cand eram la o varsta frageda in care nu m-am putut bucura de ele si nu le-am apreciat destul la acea varsta……si acum cand imi aduc aminte de acei ani ma ia un sentiment de tristete pentru ca am pierdut toate acestea . Acum as plati de 10 ori suma pentru o guma Turbo doar pentru gustul ei nu si pentru actibild.

      Apreciază

    • Lilith said

      Absolut minunat scris..m-am regasit in 99% din acest text, am retrait,pentru 10 minute, copilaria,adolescen
      ta si inocenta pierduta…momentele in care nu imi faceam griji pentru ziua de maine si nu vedeam totul prin ceata fatalismului…Era candva…undeva, copilul obligat sa se maturizeze si sa dea piept cu termenii aplicati in viata lui,precum: inflatie, imposibil, criza, vise spulberate…Nimic nu e mai valoros
      decat capacitatea cuiva de a exprima prin cuvinte ceea ce simt altii, straini de sine…inseamna ceva…inseamna mult…si tot 🙂 Sper sa mai citesc ceva asemanator…autor:)

      Apreciază

    • Codrescu Iulian said

      Trist este că generațiile astea sunt părinții de azi , nu mai criticați generația de acum că voi ați crescut-o așa!

      Apreciază

      • viorel said

        Ai dreptate ar trebui ca aci parinti sa transmita jocurile acelea mai departe…si nu doar jocurile.

        Apreciază

      • Daniela said

        doar cativa parinti nu pot schimba mentalitatea a atator persoane… copilul tau vine acasa si spune ca a vazut ultimul model de telefon, ca vrea tableta, facebook, nu vrea ascunselea vrea candy crush…etc. nu i le oferi (pt ca deh vrei sa traiasca copilaria ta) si stii cum va fi tratat: ca un „freakson”.
        fiecare generatie a avut o altfel de copilarie, lumea evolueaza… asta e din pacate copilaria lor. copiii nostri au alt curs al copilariei, si nu il poti schimba, incerci doar sa-l adaptezi un pic (aratandu-i cateva jocuri vechi si facandu-l sa aprecieze ca are telefon sa dea bip si ca el nu trebuie sa fluiere la ferestre)
        ma bucur doar ca pot face o comparatie a vremurilor si imi dau seama ce frumos am copilarit noi. peste ani poate si ei vor gandi la fel: ce frumos au trait ei fata de generatiile viitoare – sau poate se vor bucura ca nu au trait ca noi.

        Apreciază

      • costel said

        vorbe in vant, vorbiti si voi ca nu aveti ce face,
        Cati dintre voi aveti o afacere sau ati realizat ceva fara sa va ajute parinti?
        din parinti saraci eu am vazut multi copii destepti si inteligeni si pedeasupra realizati, dar din parinti bogati deseori intalnesc numai basinosi si retardati, astea sunt copii vostri si poate copii mei, cati dinre voi sunteti prieteni cu copii vostri?
        asteptati sa fie bine la copii vostri da voi ce dati va uitati pe strada cum va da lumea in cap la prieteni si nici nu aveti tupeu sa ziceti nimic, asteptati o schimbare da schimbarea nu vine asteptand ia puneti mana si faceti cate ceva nu mai asteptati mila

        Apreciază

    • clau said

      Ce fac generatiile …ori ce face generatia de astazi . …..scz

      Apreciază

  2. Ioan Balan said

    Vremuri frumoase. Nimic de comentat. Dar nu suntem cu nimic mai presus de generatiile de dupa noi. Lumea este intr-o continua transformare, asta e sigur. Nu`i mai dispretuiti pe copii. Aveti incredere in ei! Oferitile o sansa!

    Apreciază

    • ALEX said

      SINCER, MA PIS PE GENERATIA MC.DONALDS,NISTE DROGATI

      Apreciază

      • camilk said

        alex, ai un cu iz conservator in tine, incearca sa-i tolerezi pe toti din jurul tau, astia mici acum traiesc intro societate bazata pe consumerism, o sa se trezeasca si ei la realitate, Ca generatia asta vine in urma ta, frati mai mici .

        Apreciază

      • Giku said

        Si care e generatia asta?incepand din secolul 18 sau 19?asta reese si pe tine inclusiv,poate de tine nu ti-i greata dar altii nu ar trebui sa suporte,toate generatiile au ceva interesant si frumos,chiar si aceste de acum sunt frumoase in felul lor,cu plusuri si neajunsuri

        Apreciază

      • Iulian said

        Alex…asta se numeste „GENERATIA-MA DOARE-N P…” nicidecum generatia Mc’Donald’s.Astia nu stiu ce e greul,nu stiu ce inseamna sa iti castigi painea prin propriile firte

        Apreciază

      • Alex said

        Eu ma gandesc cum or sa fie copii nostri

        Apreciază

      • mcdonalds a fost fondat in 1940. Te referi la bunicul tau ? Sau la taica-su cand era tanar si manca hamburgeri la mac in timpul razboiului, in america bineinteles. Ca sa nu mai spun de guma de mestecat…etc… vai ce primitivi suntem si refuzam cu tot dinadinsul sa inaintam. Cred ca vestul ne-a intrecut in momentul in care noi am ramas la coasa/sapa de lemn simpla, iar ei au trecut la coase mai smechere si imediat apoi la masini mecanice de recoltat… iar mosierii de la noi s-au multumit cu ce aveau …

        Apreciază

      • alex bv said

        generatia asta cred ca te referi la prs din anii 95′-2000 cand incepeau deja copii sa afle ceea ce noi din anii 80=90 nu stiam , ne feream de parinti sa nu se afle , . Acum copii de azi stiu tot ceea ce noi inca poate nici nu ne dam seama , ei stiu inca kearmai multe de car ar trebuii sa stie si kear un parinte , asta este generatia de acum cea a internautilor , care afla si stiu si fac ceea ce noi nu ne gandim vreo data …….
        Dece sa ne mai mire acum cand vedem copii de 11-14 ani deja au kear si propii lor copii ?
        Dece sa ne mai mire faptul ca acesti copii din generatia noua nu au auzit de baba oarba si de popa proastu , dar in skimb au auzit de sex oral anal si etc ,
        Dece sa ne mai mire faptul ca ei nu stiu sa se respecte intre ei cand macar ei nu stiu sa isi respecte parintii si bunicii , ce asteptari sa mai avem de la ei ca sa mai respecte si persoanele straine si invarsta ?
        Dece sa ne mire faptul ca ei intr-un mijloc de transport nu stiu sa ofere un loc unei domnisoare , sau unei femei cu un copil mic sau unui batran?

        In concluzie daca generatiile acestea noi ar fii fost macar jumatate din ceea ce am fost noi cei din ani 80-90 acum ar fii fost cu totul alceva . ( toate acestea se datoreaza si noua si ceneratiiei din inaintea noastra pentru ca nu stim cum sa crestem si sa ii educam . )

        Apreciază

    • blondinette28 said

      Nu cred ca dispretuim copii de astazi….cei care am distribuit aceasta postare…eu,care am trei nepotei pretiosi, doar sunt de parere ca acesti copii nu m ai au o copilarie atat de frumoasa ca a noastra…din pacate…

      Apreciază

    • blondinette28 said

      Ioan balan….nu cred ca cei care am distribuit aceasta postare dispretuim copii din ziua de azi, dar este dureros sa i vedem cum cresc fara o copilarie…

      Apreciază

    • da ce vremuri…ce vremuri dar cand jucam caci-ca sau liniuta si schimbam actipilde turbo sau cele cu batman:))
      vremuri frumoase dar nu apuse atata timp cat iti aduci aminte de ele
      in ziua de azi nu vezi frate decat copii obezi, cu figuri si smartphone
      asta da generatie vai de mama lor nu stiu cum o sa fie de acum in colo dar bine nu o sa fie, spun asta nu pentru ca nu mai sunt vremurile pe care le-am prins noi…ci din cauza transformariilor si a parintiilor care le fac toate mofturile, cati dintre voi pana mai acum cativa ani cand s-au inoit parcurile auto nu aveau sau poate mai au asa zisa rabla „DACIA”, acum rade lumea de tine daca mergi cu asa ceva
      Eu inca am dacia si sunt mandru de ea,iti trezeste amintiri mai ales cand te lasa pe undeva cand iti e lumea mai draga, dar asa invatai din experiente dintre acestea
      Ms ca ati postat aceste amintiri de demult
      O zi buna

      Apreciază

  3. buburuza said

    imi e asa de dor de copilarie….adevarate cuvinte! bv!!!!

    Apreciază

  4. m-am intors in timp…… ma duc sa-mi pun mileul pe televizor

    Apreciază

  5. alex said

    Cat de frumos. Pe vremeaa aia nu iti doreai un ipad , iphone . Cum.isi doresc in ziua de azi copii de 14 ani.
    Eram suparat doar ca a venit seara , si trebuia sa merg in casa… Ma intreb , cati copii mai vezi distranduse asa cum o faceam noi ?

    Apreciază

    • leninbz said

      1% din ei

      Apreciază

    • mihai said

      Poate doar pe la tara sau in orasele mici de provincie. In Bucuresti aproape toti sunt cu nasul in laptopuri, i-phonuri, smart-phonuri, tablete, etc. de la 7-8 ani, socializeaza in mediul virtual si sunt dusi cu masina de catre parinti, desi scoala e la 3 blocuri departare de casa…

      Apreciază

    • adi said

      Cand venea seara mergeam acasa ca ne chema mama la masa, iar apoi ieseam la „pitulusu”, sau „fete, filme, sau baieti, muraturi sau castraveti” sau alte jocuri de genu…

      Apreciază

    • ce vb tu mha stefan e departe:))….copilarie ca a noastra…numai pupa nimeni!!!!

      Apreciază

    • Meme said

      Nu iti doreai un iPad, pentru ca nu erau iPaduri pe atunci. Poate si copilul meu o sa isi doreasca o dracovenie care inca nu e inventata in 2014. Asta nu inseamna ca atunci eu ii voi spune: „Vaaai, eu nu mi-am dorit asa ceva pe vremea mea.” Nici 80-90 nu au trait ca cei din 60-70 si tot asa. Generatiile se schimba. Lumea se dezvolta. Nu ramanem in paleolitic sa ne jucam cu pietre si crengi de copac. Fiecare generatie are farmecul ei, iar 80-90 nu e mai presus de celelalte ca sa poata trage concluzii. Cu toate ca fac parte din ea.

      Apreciază

      • Daniela said

        nici nu putea fi exprimat mai bine de atat, Meme!!! 😉

        Apreciază

      • Raluca A. said

        Sunt complet de acord. Fiecare experienta priving un stagiu de viata e raportata la mediul inconjurator, care include parametri geografici, economici, sociali si temporali. Fiecare generatie a pictat generatia noua ca cea ce va sfarsit existenta lumii intregi. Tineretea si copilaria mai ales tinde sa fie o experienta de neuitat, de obicei positiva, mai ales cand sunt privite prin prisma grijilor si a responsabilitatilor de zi cu zi, care devin din ce in ce mai acute cu cat ne inderpartam de punctul terminus (decembrie ’89).

        Apreciază

  6. luci said

    trebuie sa acceptati evolutia lumii va place sau nu va place!!

    Apreciază

  7. George said

    bravo publicat decembrie 2013 si video-ul meu este din iunie 2012

    Apreciază

  8. ALEX said

    Copii mei vor creste la fel ca mine

    Apreciază

    • Homo said

      Analfabeti si homofobi?

      Apreciază

      • gogu said

        la fel ii cresc il cresc si eu analfabet si mai ales homofob, unde prinde poponelu sa-i dea sa zaca la intuneric fara martori, cristoselu’ mami voastre de degenerati cu pretentii de civilizatie moderna.

        Apreciază

      • alex bv said

        ce sa ii ceri unui copil frustrat ca asta care nu stie ce e aia sa te uiti in vitrina la lego si sa suspini caci nu iti permiti asa cv , copii ca genu lu asta prefer laptopuri si tablete , si telefoane de ultima generatia cu android dar cam atat ..genu de copii ca asta nu au nici 1 ani din cei 7 care ar trebuii sa ii aibe dat de la parinti (pacat ca acesti parinti ai lui apartin din generatia noastra )

        Apreciază

  9. Vlad said

    Aciu Adrian e autorul 🙂

    Apreciază

  10. theodor adrian said

    hai sa o lasam moarta si sa nu fim ca cei dinaintea noastra, sa ne credem adam si eva pe pamant. Sa apreciem lucrurile bune ale generatiei actuale si sa incercam sa-i invatam din greselile noastre. Dar sa nu ne dam mai destepti decat ei, pentru ca nu stim ce am fi facut noi daca traiam in timpul asta , sau cum s-ar fi descurcat ei daca ar fi trait ” pe vremea noastra”. Theodor Adrian 1987

    Apreciază

    • Lucurile au fost sa fie asa:)am fost alesi sa avem parte de astfel de timpuri frumoase.Si tot ce iai invata pe copii din ziua de azi ei nu o sa mai aive parte de ce am avut noi niciodata, pentru ca tehnologia a schimbat totul foarte trist. Si generatia noastra o sa vada cele mai mari schimbari pe planeta asta.

      Apreciază

    • Giku said

      Corect spus,nu am fost cu nimic mai buni ca ei,cumparam tigari la ce varsta doream ,drogati mai mari mergeau pe drum fara sa le faca nimeni observatie,nimeream intamplator cu unii din ei si ne impuneau sa facem ce nici nu doream ,chiar acelasi tutun sa fumam,dar timpul s-a schimbat eu nu vad nici o placere in aceea ca noi ne jucam la tetris,dendi cu zilele dar generatiile proaspete stau in jocuri mai performante si mai bine gandite.nu vad plusul in ceea ca nu aveam telefoane si daca ne duceam la un prieten si nu era acasa apoi plecam la altul care la fel poate era plecat hoinaream ziua intreaga apoi veneam spre seara dezamagiti acasa.In afara de acestea parintii mereu erau cu grija ,dar noi ne jucam de-a razboiul si aruncam cu pietre unii in altii ne bagam sub poduri care era de ajuns cateva secunde sa se prabuseasca pe noi,ne spargeam capurile ,faceam echipe ne bateam in echipe cu pietre cu bulgari,apoi in echipe faceam jokuri si apoi cineva venea acasa cu vre-o mana fracturata sau un picior,apoi cei batuti se plangeau la parinti si apoi erau batuti de parintii la altii pentru ca au batut copii lor,sau frati mai mari .sunt si acum de acestea nu zic,dar atunci era mai des de aceasta nu e o mandrie ca am trait atunci asa a fost sortit,si cine stie daca copilaria noastra a fost mai frumoasa in comparatie cu cea care o au azi copii ,deopilda eu vad numai minusuri in ce a fost fata de ce este.

      Apreciază

    • cocaro said

      La fel gandeau si bunicii nostri despre noi,aveau nostalgia copilariei lor.Noi o avem pe a noastra,copiii nostri o vor avea pe a lor!Evoluam,ne place sau nu…

      Apreciază

      • stefan '85 said

        cel mai corect comentariu citit pana acum…cel putin si eu unu la fel gandesc…ne-am trait copilaria cum am dorit si cum ne-a fost permis si cred ca si generatiile care vor venii la fel vor face

        Apreciază

      • gioni said

        Eu am prins tablita.Copilaria a fost si va fi frumoasa atunci cand parinti stau la tara, si la oras daca ai spatiu dar un spatiu mai laturalnic pentru a nu deranja anumite persoane care demulte ori sunt suferande, atunci cand parinti sunt putini ingaduitori,atunci cind ai cu cine sa te joci,atunci cand ai cu ce sa te joci.Jocurile pe care le jucam cand eram copil erau,,,,,meita,plicul, tre la tal, baba oarba,cureaua,,fodbal cu minge din carpe,cuci,inburdarea brazilor. Dar am si fumat tigari adevarate dar si din frunze de stejar ,am furat oua ca sa ne cumparam HALVA o faceam prin rotatie,ne mai si bateam,Vara mergeam la scaldat in raul Talna.Iarna ne dadeam cu sania din lemn de multe ori si cu din aia facuta dupa animale.In sfarsit copilaria,adolescenta, viata de familist,a fi parinte, a fi bunic…..toate acestea cine le prinde inseamna ca dumnezeu a avut grija de el pentru a duce pe m_ai departe semintenia.Ma bucur de comentariul tau care in cateva cuvinte a cuprins esential . Bafta la toti

        Apreciază

  11. In afara de lucrurile de mai sus,care din generatia de astazi mai are respect pt persoanele care ai creste? care ia dus de mana la gradinita?
    parca e o alta epoca ….

    Apreciază

  12. john said

    M-ai facut sa zambesc….vremuri in care simteam ca lumea e a mea…bv pt. Cuvintele bine alese

    Apreciază

  13. ameradel said

    Reblogged this on Spunceva.

    Apreciază

  14. valy 80 said

    Si cum ca toti eram seara dupa 19:00 atenti la : testoasele ninja in care pe schreder il ura toti ca le facea rau la idolul sau in parte ….(eu sant …rafaelo……..eu sant . Donatelo…. s a) ce intensa si valoroasa era copilaria nu? pe cand acum copiii astiia fara noima si minte zic :ai vazut ca Sandy Belle e insarcinata si are bicicleta cu reactie….

    Apreciază

    • Olareanu Mari said

      Toti tin pasul cu tenologia … apropo eu cand am vazut primaoara un CIP la mama unui prieten la munca mi-se parea tehnologie NASA… Frumoase timpuri…:-):-):-):-)

      Apreciază

  15. Urla Eduard said

    Foarte adevarat,imi aduc aminte si acum ce mult ne bucuram cand venea postarita sa aduca revistele publicitare,noi le luam si faceam din ele cornete pentru tevile de pexal cu care ne ïmpuscam toata ziua….generatia noua au versiunea valve counter-strike…vremurile se schimba si generatiile avanseaza.

    Apreciază

  16. nu ne ajungea ziua pe afara,raguseau parintii strigand sa intram in casa,iarna crapau hainele pe noi,astazi scoate 5 copii afara sa-i vezi cum se uita unul la altul si nu stiu ce sa faca,

    Apreciază

  17. oare nu noi santem parintii copiilor de azi?
    oare nu avem si noi vina noastra ca le oferim ‘tot ce noi nu am avut ‘?ganditi-va si la asta

    Apreciază

  18. maaaai…ce pot spune eu…nascuta prin 68…am impresia ca mi se potriveste mai tare mie toata miscarea asta…decat copiilor mei de prin aproape 90 si dupa…sa nu generalizam…pt ca daca ati avea copii de dupa perioada aceea…si a-ti observa atent ce si cum asculta si fac…nu toti trag jointuri…si sunt care si mai citesc…si eu stiu pe multi din jur…care asculta cu bucurie si muzica placuta acelor ani…care se bucura si de iesitul afara…de cataratul prin copaci…si de jocurile pe care le jucam si noi… Depinde din ce categorie sociala faci parte! Uneori…doar asta face diferent!

    Apreciază

  19. Frumos, sunt mandru ca am avut ocazia sa am parte de toate cele zise :D.A fost foarte frumos. Respect pentru cel care a gandit sa faca miscarea asta :D.

    Apreciază

  20. aha said

    Asa m-am saturat de articolele voastre neo-comunsite…

    Apreciază

  21. CIPRIAN said

    noi in perioada aia am stiut sa ne distram si sa ne jucam,pentru ca am avut si mai multa libertate din partea parintilor,
    din punctul meu de vedere :
    NU COPIII SUNT DE VINA, SUNT PARINTII ADICA NOI ACEA GENERATIE DIN 80-90 CARE NU EDUCAM COPIII
    ASA CUM AM FOST NOI ADUCATI ASA PUTEM SA EDUCAM
    NOI ACTUALII PARINTI FOSTI COPII IN VREMEA AIA PUNEM ACCENT PE TOATA TEHNOLOGIA CE APARE SI UITAM CA UNUI COPIL II TREBUIE EDUCATIE SI IUBIRE DIN PARTEA PARINTILOR SI SAU CAT MAI MULT TIMP PETRECUT CU ACESTIA.
    NOI FOSTII COPII SI ACUM ACTUALI PARINTI NU STIM DECT MUNCA MUNCA SI IAR MUNCA

    Apreciază

    • CIPRIAN said

      noi in perioada aia am stiut sa ne distram si sa ne jucam,pentru ca am avut si mai multa libertate din partea parintilor,
      din punctul meu de vedere :
      NU COPIII SUNT DE VINA, SUNT PARINTII ADICA NOI ACEA GENERATIE DIN 80-90 CARE NU EDUCAM COPIII
      ASA CUM AM FOST NOI ADUCATI ASA PUTEM SA EDUCAM
      NOI ACTUALII PARINTI FOSTI COPII IN VREMEA AIA PUNEM ACCENT PE TOATA TEHNOLOGIA CE APARE SI UITAM CA UNUI COPIL II TREBUIE EDUCATIE SI IUBIRE DIN PARTEA PARINTILOR SI SAU CAT MAI MULT TIMP PETRECUT CU ACESTIA.
      NOI FOSTII COPII SI ACUM ACTUALI PARINTI NU STIM DECT MUNCA MUNCA SI IAR MUNCA

      Apreciază

      • Adriana said

        Nu e chiar asa. Noi ne jucam pe strada (locuiesc la oras) pt ca trecea o masina la 2 ore. Acum e un trafic pe strada mea incat nu e o adevarata bucurie sa mai pot trece pe mijlocul strazii asa cum o faceam in copilarie. Eram cu fii-mea pe rtotuar si era un bou sa dea cu masina peste noi. Alt aspect: pe vremea noastra nu exista sa se ia cineva de un copil si sa nu reactioneze nimeni. Tu ai risca sa-ti fie furat copilul din parc? Ca sunt cazuri gramada…La anu’ intra la scoala. Tu stii ca scolile generale au dealeri de droguri care stau afara si asteapta? Deja am inceput sa discutam pericolele la care se expune. Si ultima replica la ceea ce ai scris tu se leaga de timpul alocat. Pe vremea parintilor se lucra in ture- jumatate din zi erau acasa multi dintre ei. Acum e mai greu, pt ca programele de lucru au prostul obicei de a incurca toata ziua. Din experienta, eu vorbeam cu parintii mei mai mult decat o faceau altii cu ai lor. Si acum e vorba tot de calitatea timpului, nu de cantitate. Ca in 2 ore apuci sa te si „joci” un pic, sa si discuti cu copilul, doar disponibilitate trebuie. Parintii nostrii crezi ca stiau altceva decat munca si munca, iar si iar? Cand trebuia spalat de mana sau „masina de spalat” nu stia decat sa invarta rufele in dero (pardon, sapun de casa ras)? Sunt totusi multumita ca suntem o tara „inapoiata” pt ca, spre deosebire de alte societati noi inca ne mai putem duce copilul in parc si sa-l lasam sa se joace in „tzarcul de copii”.

        Apreciază

    • Marian said

      Nu in totalitate jocurile noastre copilaresti se invatau si de la scoala, de la profesorii care ne scoteau prin parcuri, din taberele la munte, la mare si multe altele….

      Apreciază

    • kyo said

      Tipule nu mai ragusi atat… pe vremea aia, oricat de zvapaiat erai cand venea ora 16:00 sau 18:00 (dupa caz) stiai ca vine mama si/sau tata de la servici si incercai sa te scuturi cat mai bine de praf ca sa nu fi certat … vedeai o poza sexi accidental prin nustiu ce almanah sau revista de moda (si cand spun sexi, trag tare de tot de semnificatia cuvantului) .. nu mai da vina pe parintii din ziua de azi .. majoritatea lor lucreaza program „nedeterminat” asta inseamna „pana cand sefu’ considera ca treaba este gata” si asta pentru a incerca sa mentina progenitura intr-o scoala (de care nici nu-i pasa) si sa-i poata plati factura la internet si/sau rata la PC si alte smecherii de care are nevoie „kid-ul” ca sa fie in trend. Si in timpul programului „nedeterminat” cat parintele este absent, „kid-ul” isi ia educatia de pe internet .. ba facebook .. ba twitter .. si un mic porn tube … etc. Pe vremea cand eram eu pusti (generatia 80-90) parintii mei ma controlau simplu: „daca faci rele, o incasezi” …in ziua de astazi … daca spui asta kid-ului … te intreaba: explica „rele” …si dupa ce te invinge cu jocurile lui de cuvinte (pentru ca generatia de astazi este mult mai inteligenta decat a noastra dar PROASTA[si nu este contradictie]) inchizi usa camerei unde se afla (la pc bineinteles) si apoi se lauda pe internet ca te-a pus la punct. Si ar fi o multitudine de astfel de exemple … ar putea fi scris un roman pe tema asta insa ma opresc aici.
      Mentionez doar ca ma refer doar la „Turma societatii de astazi” .. nu la toti copii si/sau parintii.

      Apreciază

  22. adrian said

    foarte frumos, si ar mai fi multe de spus, ….hmmmm…noi am avut COPILARIE…

    Apreciază

  23. MIHAELA said

    va rog sa-mi face ti o lista,cine poate,cu melodiile din clipul de mai sus,pentru ca mi-au transmis multe emotii traite candva

    Apreciază

  24. Hajni said

    ei bine eu sunt nascuta in 94 si imi amintesc si eu de toate astea. Cand ma gandesc la copiii din ziua de astazi sunt numai in casa la calculatoare si alte „gadgeturi” ei nu prea stiu cum e sa stai toata ziua pe afara la joaca si cand intram in casa epuizati de la atata alergat dar totusi voiam sa mai stam pe afara…

    Apreciază

  25. Parerea mea… Sunt PRO si CONTRA raspunsurilor de mai sus. Iubesc si in momentul de fata copilaria care am trait-o alaturi de voi, cu toate nazbatiile si pataniile care le-am facut si nu asi schimba-o pentru nimic in lume; dar e cert ca nu pot nici in a descuraja si critica tinerii din ziua de azi in proportie de 100%. Pentru ca prea bine imi aduc aminte si eu de sfaturile care imi erau date de cei din urma si le consideram o morala fara sens (pentru ca pe o urechie intra, iar pe alta iesea); pentru simplul fapt ca eu nu am trait ceea ce au trait ei la vremea respectiva. E bine sa dam si noi sfaturi la randul nostru, pentru a lua ce cred ei mai bun cu putinta; dar daca ii criticam nu cred ca facem nimic. Nu trebuie sa criticam Ipod-urile si calculatoarele, etc, etc, pentru ca pana si am fost acaparati de noile tehnologii, schimbam telefoanele odata pe an, cumparam in IPod mai performant, upgrade la calculator… ce sa-i mai criticam pe ei, care au crescut cu ele in mana… E drept ca lipseste ceva in copilaria lor din ceea ce noi poate am avut prea mult, dar nu trebuie sa-i criticam ca nu urmeaza exemplul nostru… Nu sunt de acord cand vad rezultatele de la un bacalaureat sau teste de capacitate, de drogurile care se gasesc ca florile pe camp la orice colt de strada, de „bataile din cartier” care erau la noi odata ,iar la generatiile de azi s-au transformat in omoruri. Sunt exemple proaste, dar si pe vremea noastra existau „frunze uscate”. Nu vreau sa apar tineretul din ziua de azi, dar dupa ce am citit unele din raspunsurile de mai sus m-am gandit ca nu e bine daca i-am critica si i-am descuraja cu totii. Sa-i lasam se se bucure de copilarie si sunt sigur ca sunt multi dintre ei care au mintea deschisa si nu sunt chiar un „pierde vara”.

    Apreciază

  26. andrei said

    nimic de zis…niste ani frumosi…dar daca voi erati nascuti in `80-`90 atunci pot sa zic ca eu deja ma bucuram de reteaua mea de socializare care era „afara ” si nu virtuala.la ora 17 eram afara 50 de copii minim , si doar orele tarzii ne trimiteau in casa. iarna intram in casa bocna ca niste roboti. duminica goleam cartierul la orele amiezii pentru ca era gala desenului animat , iar sambata seara „cinemateca ” ne indemna sa fim muschetari , pirati , cavaleri. probabil de atsa si suntem priviti altfel. pentru ca noi am fost educati sa fim OAMENI. ma cuprinde tristetea vazand ca acum reteaua de socializare e virtuala, ca cineva are 5000 de prieteni si de fapt E SINGUR> traiti`va viata!. e cel mai frumos mod de a va bucura de ORICE,iubire dezamagiri , impliniri , esecuri… SA FITI FERICITI

    Apreciază

  27. catalin said

    mai tineti minte mosii din gura carora nu auzeai decat „tineretul din ziua de astazi, numai…” si ne faceau in fel si chip? e, in asta va transformati, unii vad ca s-au transformat deja. Nu stiti decat sa criticati noua generatie. automat, daca nu face ce faceam noi, inseamna ca face gresit. Noi ne alergam printre blocuri, credeti ca pe vremea parintilor nostrii erau blocuri? noi ne uitam la desene, parinti nostrii nu aveau tv, noi aveam suc tec, parinti probabil ceai. Incercati sa nu imbatriniti asa devreme si sa condamnati generatia tanara, doar din invidie ca noi nu suntem ca ei, tineri, copii.
    mosilor

    Apreciază

    • Marian said

      sa stii ca ai dreptate Catalin, fiecare generatie cu gageturile lor…..noi cu prastia, pocnitorile si tevile cu cornete ei cu …….tehnologia, copilaria fiecaruia e frumoasa asa cum o are.

      Apreciază

    • beau cafea acum said

      . In aparenta asa pare, dar faptul ca aveam mai putin din orice , (e drept ca poate uneori prea putin) si ca aveam stilul de viata mai diferit, dupa parerea mea ne a adus mai multe avantaje care se aplica celor care au invatat din asta. De exemplu: eu am invatat sa pun pret si sa nu iau ca banal orice lucru, copii in ziua de azi nu prea stiu sa respecte. In copilaria mea nu aveam gadgeturi, bun, copii de aceiasi varsta, azi, sunt mai nevrotici, ocupati cu nimic sau GRASI si puturosi.
      si cum cineva mai inainte f misto a zis, plasezi cinci copii in parc si se uita unii la altii ca tampitii. Deci nu mai este nicio relaionare normal,la adulti idem. Totu se reduce la materialism, fiecare pentru el, si sentimentalism vax.
      No bine, tot mos is si io, nu ti fa probleme ca nu am nicio invidie pt tineret, chiar ma bucur ca nu am ajuns sa fiu ca ei – there is still hope kids.
      Eu ascultam Slayer etc etc in anii 80 si mai ascult si azi cu aceasi mare placere si ultimul lor album.
      PS, nu am avut niciodata cheia la gat (ma enerva), o aveam sub pres.

      Apreciază

  28. un nimeni said

    Sincer exagerati prea mult cu posturile de genu:) „Judecati oameni care nu va judeca”
    Fac parte din generatia 90:) …
    Dar asta nu inseamna ca judec generatia noua , in loc sa-i criticati ar trebui sa-i ajutati:)
    Deci voi astia mari Judecatori injositi ce sunteti:), ce faceti?? il loc sa-i ajutati ii nepotiti sau va bateti joc de ei ,deci Gura!!
    Daca era si pe timpul nostru telefoane moderne, si laptopuri si toate cacaturile din ziua de azi, nici noi nu ne mai jucam ” Pac- pac ,ascunselea, atinselea, si etc” Ganditi ca o turma de oi, si va credeti eroi. Cand defapt daca ati fi avut ocazia sa traiti in locul unei noi generati ati fi fost la fel, ati fi stat ca distrusi pe net mereu, NU va ganditi voi stati acuma ca sunteti GENERATIA VECHE cica:)) si stati acuma , ca voi ati supt de la tata nu de la mama, si voi si acuma sunteti pe internet telefoane smechere si etc. dapoi daca erati in locul lor??:)
    Nu mai judecati Romani prosti ce sunteti:), mereu ati fost in stare de asta, niciodata nu ati pus ideea invers 🙂
    Uneori de asta urasc ca sunt roman 🙂 pt. ca traiesc intr-o tara plina de prosti:) care la orice problema apar si ei cu cate un comentariu , Prostia pluteste in aer:) si nu ma refer la generati:) „Generatia noua e mai desteapta decat aia veche”…
    Analizati,ganditi,dupaia raspundeti:)

    Apreciază

    • Ralu said

      O natie se imparte in mai multe tabere si niciodata nu vor fi toti cu acelasi trecut prezent si viitor!!! Fiecare isi va da cu parerea si va avea raspunsuri pro si contra parerii lui.E atat de logica toata chestiunea ca ma pufneste rasul cand vad ce va mai place sa aruncati cu jigniri aiurea in tramvai !!! Penibili zau!!

      Apreciază

  29. doru said

    trebuie sa fim fericiti ca am prins vremurile alea pt ca no sa se mai intoarca niciodata…asa ca nu va mai certati si bucurati-va de prezent…ne asteapta un viitor negru cu generatiile tinere pline de analfabeti si prosti.. succes si tot respectul pt generatia ’80-90′

    Apreciază

  30. Cristi said

    Apreciază

  31. Carmen said

    criticati copii din ziua de azi ca au toti telefoane si tablete si pierd toata ziua in fata calculatorului dar oare cine e de vina pentru asta?? asa a evoluat tehnologia iar copiii din noua generatie sunt cu mult mai destepti pentru varsta lor decat am fost noi….orice parinte vrea sa isi vada copilul fericit si i se rupe inima cand aude „toti copii au numai eu nu” …tehnologia avanseaza foarte repede iar copii sunt foarte interesati si acaparati de aceste „prostii” pe care chiar si parintii lor le folosesc…

    Apreciază

  32. ionel said

    Cei care vin dupa noi, sunt mult mai inteligenti,copii nostri, nepotii nostri… nu va ginditi ce telefoane vor folosii ei cind noi vom fi batrini? nu va ginditi ce masini vor conduce ei peste 40 de ani? de exemplu audi q 7 sau bmw x5 care sint acum in top, atunci vor fi de rasul lumii??? ce televizoare ce calculatoare vor folosi….

    Apreciază

  33. ionel said

    mi-as dori sa ma fi nascut anul trecut, ca viata frumoasa este cind stii ca mai ai de trait mult.Oamenii se nasc si mor,bunicii nostri la timpul lor se credeau foarte evoluati, asa cum si noi astia nascuti mai tarziu, ne credem cineva fata de generatiile ce vor venii.Sintem un cacat

    Apreciază

  34. Razvan said

    Se pare ca fiecare generatie foloseste deja cliseele astea… Anii aia nu erau 80-90 ci erau 70-80… Ma indoiesc ca cei care s-au nascut in 90 mai stiu ceva despre ceea ce e scris in articolul asta. Poate ca isi amintesc vag de ceea ce le spuneau prietenii mai mari ca faceau ei cand erau mici. Nu cred ca cineva nascut in ’90 a mai jucat „Flori, fete, filme sau baieti”, si e foarte greu de crezut ca si-o aminteste coerent pe Andrea Esca la lansarea PRO TV.

    Nu mai exagerati, folosind simboluri din copilaria altora pentru a face trafic pe net, locul pe care il blamati acum… In plus, este foarte trist faptul ca cel care a scris asta, a cam uitat sa treaca pe la scoala… eu sper sa nu faca parte din generatia despre care vorbeste pentru ca atunci inca se invata limba romana corect…

    Trist oricum!

    Apreciază

  35. ionel said

    Lasati ba Labareala cu replici de insulta,Cine a postat subiectul nu a mentionat ca sintem si generatia GENOCIDA, Prima si ultima generatie care si-a omorit conducatorul.Este vorba de Nicolae Ceausescu,Cel mai bun conducator al Romaniei,de cand s-a infiintat Romania.Ca el se va naste unul poate la 1000 de ani.Ce ramane la copii nostri….Cum vor traii ei?Pai fratilor noi trebuie sa-i ajutam din toate punctele de vedere.Nu va laudati ca voi va jucati cu papusi din ciorapi,ca jucati fata ascunselea ca jucati hoti si vardistii, castelul , capra,etc Ca ati ascultat nu stiu ce cintareti vechi, ca ati ascultat placi si casete, video,etc PUNETI MANA SI AJUTATII, SI RESPECTATII PE CEI NASCUTI DUPA ANUL 2000.CA SINT COPII NOSTRI CEI care ne vor representa pe noi astia nascuti mai devreme.

    Apreciază

    • kyo said

      Prietene .. cine s-a nascut intr-e 80 si 90, doar a asistat la uciderea lui Ceausescu (din cate imi aduc aminte Ceausescu a fost impuscat in ’89 iar eu aveam pe atunci 7 ani … cred ca mi-a stat bine cu Pistolul Mitraliera in mana cand trageam in Nicu si Elena) si a cantat „ole ole ole Ceausescu nu mai e” fara sa stie de fapt ce inseamna.

      Apreciază

  36. Carolin said

    Apreciază

  37. iul said

    Noi stim adevarata copilarie. Si fericirea de a fi copil. Multumesc pentru amintiri. Felicitari celui care a scris asta.

    Apreciază

  38. annisi said

    Eu nu intele de ce se tot posteaza astfel de articole? De cand a devenit internetul parte din viata multora (si aici pun accent pe reteaua de socializare facebook), vezi cate un articol de genul asta postat. Primele dati cand il vezi, te apuca nostalgia, dezamagirea etc etc, dar dupa incepe sa devina enervant. Nu prea le mai vad rostul acestor articole, atat timp cat o schimbare radicala nu se face. Altceva nu se face decat sa se traiasca in trecut. Sunt vorbe aruncate exact ca acele aruncate de pustime: ca Romania e o tara de rahat, dar nu se face nimic nici din aceasta privinta. In afara de plangerea de mila, care este rezolvarea prin postarea unor astfel de articole?

    Apreciază

  39. bucur said

    Nimic nu se compara cu”icoanele copilariei” la oras sau la tara,neavand instrumentele de azi munceam si invatam mai mult,si mai ales parintii aveau de lucru si trebuia sa le urmam exemplul:medici ingineri,stungari a 8-a,lasati drek-ului foamea ca nu exista.LA NIMENI.azi exista la 45%.

    Apreciază

  40. WwR said

    „Ba da, Ba nu”, Abracadabra, Tip Top Minitop, nu X Factor sau Vocea Romaniei, emisiuni importate.. Tineam cheia legata la gat si uneori tot o pierdeam.. Da, frumoasa perioada 🙂

    Apreciază

  41. munteanu cornel said

    Este foarte adevarat dar ati mai uitat ceva. Noi suntem cei care neam uitat la desenele animate cu tom si geri.

    Apreciază

  42. iuliana said

    Intradevar………. copiii mei sunt nascuti intre acesti ani si era frumos ..si pt noi ca parinti si pt ei
    acum parintii in fata butoanelor…… copiii la fel ………….iar aceea socializare si apropiere ,…. discutii……a ajuns virtuala……………….. credeti ca e bine? ajuta in viata? E echivaletul a te pune in fata oglinzi si a auzi ce doresti sau crezi ca doresti!

    Apreciază

  43. Cel mai tare comment l-a postat Domnul Un Nimeni!!!Respect pentru el si toti ceilalti care au sustinut aceeasi idee!!!

    Apreciază

  44. articolul asta e bullshit total! sunt satul de articole de genu…da, a fost o copilarie frumoasa, dar la fel cum mentiona si altcineva mai sus, ce va face sa credeti ca tinerii copii din ziua de azi nu sunt si ei fericiti in aceiasi proportie doar ca au alte metode de a se distra si socializa.Vremurile in care ne am trait noi copilaria nu au fost tocmai cele mai roz cum va place multora sa credeti. Lumea era mult mai violenta, riscai sa fi talharit in orice moment sau sa patesti altele mult mai grave. Plus ce e asa frumos ca ne uitam la reclame TV(apropo de pustile cu apa) sperand sa avem ceva ce nu putem obtine? noi trageam cu prastia si ne spargeam capurile, veneam cu mainile rupte acasa….si vai, dar ce bine ca nu era telefon mobil ca sa sunam in caz ca patim ceva. Apoi…cum sa spui ca eram bine ca puteam sa cumparam tigari ?( de asta am inceput eu sa fumez de la o varsta frageda…pentru ca puteam). In fine…fiecare generatie are frumusetea ei…dar copiii din ziua de azi sunt mult mai inteligenti, mai intuitivi, cunostinte mult mai vaste(canale de informare: tv, internet..etc) , asa ca nu-i mai plangeti pe noii copii, ca se descurca ei si nu mai ridicati in slavi o copilarie salbatica a anilor 80-90

    Apreciază

  45. Rica said

    Cand ne jucam cu masinutele in pamant.. Faceam garaje si drumuri..

    Apreciază

  46. cosmin said

    da da au fost frumoase vremurile alea.dar asta e tre sa mergem inainte

    Apreciază

  47. Robert said

    Lăsaţi pesimismul şi ascultaţi’mă . Noi am avut copilăria noastră fiindcă noi nu am avut tehnologie avansată implicată în ea . Să fim serioşi, şi ei sunt la fel ca toate generaţiile doar că fiecare generaţie se schimbă .. din 10 ani în 10 ani apar tehnologii noi care schimbă copilăria . Ei acum nu se joacă lapte gros sau ascunselea sau hoţii şi vardiştii, se joacă alte jocuri doar că mult mai diferite şi de aceea ni se par nouă urâte, pentru că noi nu le-am avut şi nu le-am practicat .

    Apreciază

  48. cangar said

    frumosi ani au fost

    Apreciază

  49. Ionut said

    Si acum imi aduc aminte de diminetile cand ii trezeam pe ai mei la 5 cand aprindeam televizorul straduindu-ma sa prind bulgarii ca incepeau desenele la ei si nu aveam decat o ora timp sa gasesc programul si sa ma uit pana la 7 cand se pierdea semnalul si nu mai puteam sa vad nimic. Imi aduc aminte si acum prin 98 cand ne strangeam 30 de copii la intersectia din centrul satului unde locuiesc si ne organizam pentru vatea ascunselea jumatate de sat, prin gradinile si curtile oamenilor. Imi amintesc foarte bine cum plecam dimineata la 8 cutreierand toata zona comunei de aici, pe dealuri si campii, paduri si toate cele, furat de cirese, struguri, mere, tot ce ne satisfacea pofta de atunci pe care copiilor de acum nu le-o satisfac nici cu vreo delicatesa scumpa. Imi amintesc foarte bine cand faceam cheta 3 zile sau cumparam pe datorie o sticla de american cola si mergeam la garla cu totii, fara sa ne fie frica de boli sau ca ne inecam. Inca imi aduc aminte de vremurile cand iarna la o varsta de nici 9 ani caram o namila de sanie dupa mine cativa km pe un deal unde stateam toata ziua acolo distrandu-ma cu ceilalti care cat de cat aveau grija de mine si ma mai ajutau, fete fara figuri care aveau putina demnitate si baieti care acum sunt barbati la casa lor, ceea ce nu o sa mai vedem. Multe, multe si foarte multe amintiri am despre articolul de mai sus, sunt foarte mandru ca m-am nascut in perioada aceea si foarte bucuros ca am trait acele momente mai ales la tara. Respect tuturor si mult noroc in a va educa copiii asa cum merita sa traiasca viata asta.

    Apreciază

  50. Nechita Stefan said

    Eu sunt nascut in 1994, si am copilarit pana la 10 ani intr-o zona saraca a iasului,apoi m-am mutat si mi-am pierdut prieteniii , credeti-ma ca am ramas uimit cum articolul asta imi dezlega copilaria fir cu fir, 80% din lucrurile care sunt scrise cred ca se applica si generatiei ’95 . Diferenta dintre generatia mea si cea pe care o descrie articolul e ca din noi (cei 12 prieteni) s-a ales praful, de 4 nu mai stiu nimic , suntem 4 care ne-am fazut de scoala si dam la facultate, restul s-au dus pe droguri si bautura…

    Apreciază

    • Adriana said

      :))) Asta e faza cu mutatu’… Eu sunt nascuta in 80′ si pt ca nu m-am mutat din cartier imi vad si azi din vechii prieteni sau pur si simplu oameni cu care in copilarie nici nu vorbeam desi azi ne salutam cand ne intalnim pe strada. N-ai de ce sa fii dezamagit! Crezi ca din grupul meu de prieteni nu sunt d-astia care „au luat-o-n jos”? Ba daaa! Si-mi pare rau, dar asta e, toti alegem la un moment dat. Sau crezi ca nu sunt prieteni buni de care nu mai stiu nimic pt ca asa ne-a dus firul vietii?! Ba daaa! E normal. Ma mai uit pe-aici la comentarii si … ce sa zic? Mie, FB-ul cat e el de „naspa” din anumite puncte de vedere, mi-a adus inapoi cativa prieteni dragi din copilarie si recunosc ca imi e drag sa vad ce mai fac, sa pot vorbi cu ei din an in pasti. Am o amica cu care m-am vazut o singura data anul trecut, intamplator pe strada, si locuim pe ACEEASI strada! Dar stim una de alta si e suficient. Ca adult n-ai timp sa iti vizitezi toti prietenii pe care ai vrea…. So chill, cresti mare, frumos, liber si responsabil. Fa tampenii ca noi toti, tampenii din care sa poti iesi neatins, ca sa ai de ce rade mai tarziu cu cei cu care te-nsotesti un pic pe drumul vieti. In 10-15 ani o sa fii prea prins in sistem ca sa iti mai arda de „having fun” sau chiar daca iti va arde nu-ti vei permite (de timp, de statut, de regulile responsabilitatii, cine stie?).

      Apreciază

  51. LastMe said

    Nu stiu voi…dar eu adormeam cu zambetul pe buze..si ma trezeam negresit si neclintit unde il lasasem cu o seara inainte!:)De asa ceva chiar imi e dor

    Apreciază

  52. Aproape 100 de comentarii la articolul acesta, 0 comentarii la articolul „Greva foamei pentru Pungeşti”. Tare curios aş fi de view-uri.

    Mulţumesc ţie şi blogului tău. Partea cu „o nouă informaţie” mi-a venit mănuşă, parol! Am realizat de unde vine atâtă indiferenţă din partea celor zămisliţi între ’79-’94 (de cei mai vârstnici nu mai zic, n-am cifre în plus la dispoziţie)… continuarea pe https://leninbz.wordpress.com/2014/01/06/greva-foamei-pentru-pungesti/ Bianca Drăguşanu a LEŞINAT când a citit!

    Apreciază

  53. guta said

    Ba nebunilor maneaua exista de cand sa inventat acordeonul,in rest sunt de acord cu voi.stop rasism!

    Apreciază

  54. dan said

    emotionant eseuldespre acele timpuri,in care multi dintre noi, ne regasim….pacat ca asa multi analfabeti fac diverse comentarii care nu prea au legatura cu…. cele scrise….toate timpurile,toate generatiile,au farmecul lor,gratia lor,doar ca, unele,mai mult decit altele

    Apreciază

  55. Codrescu Iulian said

    Trist este că generațiile astea sunt părinții de azi , nu mai criticați generația de acum că voi ați crescut-o așa!

    Apreciază

  56. Marculescu Costin said

    Vremuri frumoase atunci. Am avut o copilarie frumoasa. Stateam numai afara si nu ma plictiseam deloc. Ma distram cu vecinii. Jucam tot felul de jocuri. Pacat ca a fost comunism. Steaua castiga in 86 Cupa Campionilor! Ceva de vis. Acei 10 ani au fost frumosi, dar din pacate si grei.

    Apreciază

  57. 1995 aici, si eu recunosc cam tot ce e scris acolo 😉

    Apreciază

  58. 1995 aici. Si eu imi amintesc aproape toate lucrurile despre care ai scris acolo.

    Apreciază

  59. aron said

    si tot noi interzicem ce parintii nostri nu interzicea,ne uitam dupa E pe etichete,cumparam tablete la copii,le dam calculator in loc de minge ,le punem bona in loc de ,,cheie de gat,,etc….in concluzie distrugem tot ce pe noi ne-a distrat odata

    Apreciază

  60. ma uit la tinerii nostri de astazi si cred ca sufera de ”cretinoidie paranoida”

    Apreciază

  61. parintii tai te-au crescu t dle CODRESCU

    Apreciază

    • Codrescu Iulian said

      Părinţii mei , m-au crescut bine , şi mie mi se face scârba când văd ce a ajuns copilăria de azi , şi societatea în general.
      Bănuiesc că sunteţi mai în vârstă ca mine , şi nu îmi permit să mă iau la cearta cu dumneavoastră, dar nici dumneavoastră nu puteţi spune ca parinţii mei m-au crescut prost!

      Apreciază

  62. Yo! said

    Imbatraniti prea repede, vorbiti cum ne vorbeau noua bunicii cand eram mici. Orice nazbatie faceam lor li se parea prea mult si ne certau incepand intotdeauna cu expresia: „pe vremea mea…” Pe vremea lor isi petreceau copilaria pe camp avand grija de oi, vaci, mergeau la treaba in grupuri (la porumb, floarea soarelui, etc…muncile campului) si faceau glume muncind si chestiile astea erau minunate pentru ei, era copilaria lor. V-ar fi placut sa fie si a voastra la fel? Nu cred. NU va e dor de gume Turbo, jocuri sau altceva, VA e dor de COPILARIE fratilor. Tot ce aveati inainte puteti avea si acum, insa copilaria nu se va mai intoarce niciodata. Si generatiile actuale isi vor aminti la fel cand vor fi ca noi, si ei au copilaria lor. E adevarat ca drogurile nu existau atunci, insa asta e un aspect al timpului actual nu al generatiilor actuale de copii. Nu copiii au adus drogurile in tara, noi (gereratiile ’80-’90) le-am adus, ei sunt doar victimele faptelor noastre. Insa celelalte aspecte care fac diferenta intre fostii, actualii si viitorii copii sunt absolut normale, lumea trebuie sa evolueze. Deci, nu mai criticati copiii, comparandu-i cu voi si dispretuindu-i. Ei nu va sunt inferiori voua, nu e vina lor ca s-au nascut in lumea asta creata de voi, e vina voastra. Ar trebui sa incercati sa le creati un viitor mai bun copiilor nu sa-i criticati.

    Apreciază

  63. Un om said

    Ce comentarii execrabile sunt pe aici….vai! Pe de alta parte vis a vis de postare, sunt ceva de genu: „Asa, si?” Nu poti sa faci comparatie de la un deceniu la altul! Tehnologia se schimba, mentalitatea se schimba, sistemul, etc….Noua generatie ar fi mult mai bogata, daca mentalitatea deceniului trecut(sau 2 decenii) nu ar venii mereu cu impedimente, gen: „pai pe vremea nu era asa…nu ai voie, etc). Adaptati-va, nu mai criticati!
    P.S. : Sunt copilul 90’ilor, cum spune un artist.

    Apreciază

  64. daniel said

    Lucrurile cu adevarat frumoase au disparut in mare parte mai toti ne am petrecut copilaria la bunici si au fost cei mai frumosi ani fara grija fara atata tehnologie care sa ne zapaceasca de cap ,degeaba vrem case mari masini scumpe daca nu stim sa pretuim lucrurile simple ,cele care ne faceau cu adevarat fericiti daca aveam o minge dupa care sa alergam eram fericiti,astazi au calculatoare tablete telefoane de ultima generatie si tot nu sunt multumiti,asta fiindca au avut totul de mici si nu stiu sa aprecieze lucrurile simple fara valoare materiala…!

    Apreciază

  65. Amino said

    e extraordinar ceea ce scrie …dar sa nu uitam sa adaugam ceva…Fumam dupa bloc ca parintii sa nu ne gaseasca
    Si rugam vecinii ce ne vedeau sa nu ne parasca,Eram pedepsiti in week-end,pusi sa facem teme
    Dar dracu’ le facea cand la TV erau desene,Tin minte cand ne-ntalneam in fatza blocului
    O gasca de pusti nebuni ce nu stateau locului
    Ne lasam purtati de-aripile jocului
    Alergam shi chiraiam de mama focului
    Era nebunie mi-aduc aminte cu-atata drag
    Primeam tzoale de la aia mari de-aia ma-mbracam larg
    Ma uit pe poze frate parca toti eram saraci
    Aveam haine nashpa shi vara ne-ncaltzam cu bocanci.

    Apreciază

  66. Ala said

    Ce cool era atunci. Asta spuneti toti. Dar cum ati fi citit postarea asta atunci? Pe televizorul alb negru cu 2 ore program? Toti folosim smartphone-uri si pc-uri si tablete. Deci mergeti mai departe. Copiii o fac. Evolueaza. Voi?

    Apreciază

  67. seby said

    nu se mai termina fiorul dupa spate! Tare! cel care a scris asta! sa vii la mine sa impartim o tigara assoss!:)))) bai si nu zice nimeni sa nu evolueze, dar evoluand nu trebuie sa uiti trecutul, daca ai trece pe langa niste ,,ciutani” care joaca ascunsea’ sau hotii si vardistii nu te.ai baga si tu! acum cateva zile m.am bagat cu gasca veche la hotii si vardistii ! a fost frumos!

    Apreciază

  68. seby said

    nu se mai termina fiorul dupa spate! Tare! cel care a scris asta! sa vii la mine sa impartim o tigara assoss!:)))) bai si nu zice nimeni sa nu evolueze, dar evoluand nu trebuie sa uiti trecutul, daca ai trece pe langa niste ,,ciutani” care joaca ascunsea’ sau hotii si vardistii nu te.ai baga si tu! acum cateva zile m.am bagat cu gasca veche la hotii si vardistii ! a fost frumos!

    Apreciază

  69. superb

    Apreciază

  70. gananau florin said

    Singururul lucru trist,este acesta,copii nostrii ,nu mai au ce am avut noi,mai mult se maturizeaza foarte repede si fericirea lor consta in tablete,mall-uri,si in cat mai mult timp petrecut in fata pc,acaparati de lumea virtuala de pe internet,au uitat de natura,de fotbalul pe maidane,de FLORI,FETE SI BAIETI,etc trist foarte trist…

    Apreciază

  71. florin said

    Nu mai manca atata ra**t, eu am si acum copii in fata blocului care se joaca ascunselea, prinselea, si multe alte jocuri. Cert e ca fiecarei generatii ii place sa se considere superioara. Probabil ti-ai auzit si tu parintii tai care spuneau ca pe vremea lor era mai bine ca si ei la randul lor erau o generatie care a trecut prin multe fata de noi, dar daca stai sa constientizezi iti dai seama ca este doar o chestie de mandrie pe care toti o au si mananca rahat prea mult doar pentru ca au crescut si nu mai vad ei copii pe strada sa se joaca. Nu mai vad si pentru ca nu cauta, daca nu-ti sar in ochi acei copiii nu inseamna ca nu mai sunt care se joaca jocurile copilariei afara.

    Apreciază

    • monica said

      Parinti nostri s-au jucat aceleasi jocuri ca noi si ne-au invatat si pe noi.noua generatie numai face ce faceam noi pentru ca sunt noi tentati care i tin inchisi in casa . Noi trebuie sa ne invatam copii(viitoare generatie) bucuria care am avut-o noi in copilarie pentru ca ei sa nu faca ce fac acum cei din aceasta generatie.

      Apreciază

  72. Lu said

    Noi mergeam dupa sifon. Si ne bucuram din suflet la prima pereche de adidasi ” Nike „. Eram cei mai fericiti copiii. Comandam pizza in spatele blocului o data la cateva luni. Respect scriitorului, m-am regasit printre cuvnte.

    Apreciază

  73. Cucu sibiu said

    Foarte frumos!! Mi-ati trezit amintirile copilariei.. Adevarat 100% 🙂

    Apreciază

  74. Ioana Baby said

    Foarte frumos,am prins tot ce se scrie mai sus si-mi aduc aminte cu drag de tot si toate,de toti prieteni mei din copilarie,pentru ca am crescut la tara iar vara acolo era ceva de vis care nu pot descrie in cuvinte..Ziua parca era mai lunga si ne ajungea sa facem o gramada de boacane,ne jucam de dim pana seara tarziu aproape de miezul noptii,plangeam sa ne mai lase un pic afara nu ne saturam niciodata de joaca. Mergeam la scaldat si uitam de noi,de ni se increteau degetele,jucam carti seara la lumina lumanari afara pe sant ca-ci pe acea vreme nu aveam curent pe strazi..Ne certam intre noi,dar intr-o juma de ora eram ca fratii,ceva de vis cand imi aduc aminte de copilaria mea mie dor de ea de-mi vine sa plang..Mie tare dor de tot ce a fost si-mi pare asa de rau ca am crescut si nu mai pot da timpul inapoi macar un pic sa-mi vad iar toti prieteni din copilarie,sa stam macar putin cum stateam odata..Sa le spun ca ai iubesc pe toti cu bune si rele si ca am trait alaturi de ei cea mai frumoasa copilarie.. Off, ce repede sa dus copilaria,ce dor imi e de ea!!!

    Apreciază

  75. ADI said

    SUPER TARE FAC PARTE DIN ACEASTA GENERATIE

    Apreciază

  76. cosmin said

    Cuvinte care au atins acolo unde te face sa visezi la copilaria frumoasa.respect autor..mii de salutari

    Apreciază

  77. mihai said

    Au fost vremuri ffff ffffff frumoase imi doresc iar vremurile acelea dar nu se poate. Acum… prea multa DEMOCRATIE si multa prostime… 😉

    Apreciază

  78. mihai86 said

    toti ne regasim aici dar nu avem ce face am evoluat…..
    si generatiea noastra a ajutat la schimbare

    Apreciază

  79. Jex said

    generatia cu cheia la gat:X

    Apreciază

  80. sfiosu' said

    ”Născuţi la începutul anilor 80-90”. Fractură logică: dacă esti născut la inceputul anilor 90 atunci anii 80 s-au cam terminat, dacă anii 80-90 e un termen generic, atunci ajungea ”inceputul anilor 80”. In rest… jos palaria!

    Apreciază

    • Cosmina said

      Intr-adevar, generatiile se schimba, evoluam..dar oare in ce directie ne indreptam?! E suficient sa privim in jurul nostru ca sa ne dam seama. Fiecare se bucura de copilarie in felul lui. Sa ne lasam copiii sa se bucure de copilaria lor asa cum noi ne-am bucurat de a noastra, invatandu-i etapele ei.

      Apreciază

  81. Lulu said

    Cred ca inainte era bucuria mai mare cand primeai ceva bun, o guma turbo sau un joc tetris pentru ca le primeai mai greu. trebuia sa iei note mari sau sa oferi ceva in schimb, sa arati ca iti doresti acel bun.asa primeai si recompensa. acum parintii ofera mult prea usor bunuri copiilor, doar pentru ca ei nu le-au primit cand erau mai mici. mama imi zicea ca daca iau note bune si ma port frumos o sa imi cumpere ce imi doresc. acum copiii nu mai sunt motivati de nimic, pentru ca le primesc oricum, fara pic de efort. mi se pare un pic trist.

    Apreciază

  82. Lulu said

    App de copilarie… Unii mai stiu si in prezent sa copilareasca, dar la tara : http://adevarul.ro/locale/targoviste/video-zapada-motiv-bucurie-runcu-1_52ecb7fbc7b855ff56fb1939/index.html
    Aici am copilarit si nu as schimba pentru nimic in lume asta 🙂

    Apreciază

  83. Alexandru said

    Jocurile Terminator pe televizor!!!! Cine avea Sega era … ceva mai smecher. De playstation ce sa zic… am auzit in ’99 si m-am si jucat pe el atunci. Dar era deja extraterestru pe langa 486-le meu de acasa.

    Apreciază

  84. Alex said

    BA DA LASATI IN PLM SI CELELALTE GENERATII IN PACE MUISTILOR
    SUNT NASCUT IN 88 SI NU AM NEVOIE SA BLAMEZ PE ALTII CA SA MA SIMT EU BINE
    TI’VA-N PLM DE INHIBATI

    Apreciază

  85. alex said

    Fiecare generaţie cu epocă ei. Şi ăştia de astăzi or să fie primi ce vor avea realitate mărită jocuri 3d cu captor de mişcări sau ce mai iese acum. Şi la fel si bunicii noştrii au văzut primele maşini avioane televizoare radio telefoane si asa mai departe

    Apreciază

  86. necesar said

    Nu-mi imaginez cum cineva poate sa citeasca un text fara paragrafe.

    Apreciază

  87. Felcitari ptr acest articol! Eu ma regasesc in ceea ce tu ai scris.

    Apreciază

  88. Olareanu Mari said

    Nu se numeste,,generatie de visator,, ci suntem o generatie ,,de sacrificiu,,
    P.S. :va multumim ptr amintirile placute.

    Apreciază

  89. geo said

    Da, dar trebuie sa intalegem ca viata merge inainte nemilos si timpul si viata ne da dreptul noua oamenilor sa avem amintiri, ptr fiecare generatie amintiri diferite .Trebuie sa traim fiecre in timpul nostru si cu amintirile noastre.PS Viata e frumoasa si trebuie traita.

    Apreciază

  90. Sorin said

    Andreea Esca a apărut pentru prima dată „pe sticlă” la SOTI. Văd că nimeni nu mai spune nimic de SOTI, unde Esca a făcut stagiatura şi unde Amelia Neacşu prezenta ştirile. De postul de radio Nova 22, care a făcut-o celebră pe Adina Goriță şi pe mulți alții, de asemenea nu se spune nimic.

    Apreciază

  91. Un Roman said

    Intelegeti un lucru. Cei care au prins ambele perioade,o vor blama perioada democratica si e normal. Perioada comunista a fost o perioada socialista-socializare-o perioada in care lumea aproape in intregime era egala si socializau,munceau erau comuni la ridicarea unui singur scop. Al Tarii.
    Azi,democratia,ofera individualitate,patronaj,ofera asa zisa libertate sclavagista in care ne ofera materialismul,pt.care trebuie sa devii sclavul societatii. O societate in care totul costa! Oricat de infim ar fi,costa! Si costa atat de mult,incat iti ia timpul,socializarea,viata. Ramane doar sa te gandesti obosit la ziua de maine.
    In comunism, munceai, dar statul iti oferea o casa,egalitate,bucuria de a te simti bine socializand,prietenii si vecinii isi bateau la usa se bucurau vazandu-se,se invitau la masa iar sarbatorile eram unii la altii mancand si bucurandu-ne oricat de putin ar fi fost dar bun. Azi, ne respingem ne ferim unii de altii ne cautam doar cu interes,suspiciune,invidie. E destul sa vedem numele celui care suna si nu raspundem pt.simplu fapt ca nu avem chef nu mai zic sa ne bata la usa ca pe vremuri. Asa a ajuns romanul. Cat despre traditii,Tara,batrani…proprii copii, suntem lipsiti de interesul fata de ei.
    O Tara pe care strainii care cauta linistea o apreciaza iar noi ne lepadam de ea.
    Nu va mai fi niciodata la fel pt.ca cei care vor fi,li sau spalat creierul cu mentalitatea de acum rupandu-i de trecut,istorie,traditie.
    Pacat…totul sta in noi in fiecare. De aceea am avut putere inainte pt.ca eram uniti acum democratia ne-a divizat si ocupat vietile cu sclavie.Noi suntem schimbarea,puterea, trebuie doar sa trezim pasiunea din noi si sa stim ce vrem.

    Apreciază

  92. Marioara Taut said

    Totul este adevărat și mia făcut multă placere să-mi amintesc toate jocurile și să-mi reamintesc toate amintirile fericite din copilăria mea pana în ziua de azii…..Sii poate suntem singura generație care avem grija de bunicii noștri bolnavi……. Multe salutari la toți…Pupicii mulții….!

    Apreciază

  93. loredana said

    Un articol cat se poate de APPLICABLE Si celor nascuti in 1970- 1980, si care am inteles ce se întâmplă in jurul nostru, nu copii de 5 ani care isi aduc aminte VAG. de tot ceea ce descrii tu….in locul scriitorului as fi mult mai atent la declaratii, recomand mai mult RESEARCH…..intreaba , fa sondaj, nu ARUNCA VORBE …….

    Apreciază

  94. Punisher said

    sunt născut în 80 și pot sa spun ca nu era mai bine atunci fata de cum e în prezent. Autorul este un nostalgic comunist, cred ca are și postere cu Ceaușescu în casa.Primul pas spre bătrânețe este expresia, pe vremea mea era mai bine.

    Apreciază

  95. gabi said

    esti beton frate

    Apreciază

  96. Nostalgia e semn de „imbatraneala”! A venit prea devreme! In rest, e adevarat, asa a fost! La fel de adevarat e ca fiecare generatie are amintirile ei, amintiri pe care le pretuieste in aceeasi masura! P.S. daca avem impresia ca ce-am trait noi e mai cu mot, e semn de „prosteala”!

    Apreciază

  97. petrisor romanasu said

    Tu pusse tôt.,tu te duce direct en peretele vecinului cu beutura de vasiline din cutia de viteze.! Relax tinere.”

    Apreciază

  98. petrisor romanasu said

    Ce qua? Cet blog ! A la américaine „

    Apreciază

  99. petrisor romanasu said

    Vorbarie multe.!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: